SENASTE VIDEOKLIPPEN PÅ YOUTUBE:


TIPS,  WORKOUT

5 TIPS: boosta träningsmotivationen

5 TIPS: behåll träningsmotivationen

Hej grymma ni!

Tänkte försöka mitt bästa för att fortsätta blogga som vanligt framöver, trots att jag inte är frisk än.. Vanligtvis brukar jag inte bli sjuk, men när det väl händer så händer det ordentligt. Därför har jag inte haft någon ork över till att blogga, sorry..

För att kickstarta den nya månaden tänkte jag ge 5 tips för att boosta träningsmotivationen. Ingen lär ha missat att gymmen brukar vara smockfulla under januari och februari. Men vad händer när vi närmar oss mars? En efter en ger upp på sina mål.. Varför är det så? Antagligen pga bristande motivation, vilket känns riktigt tråkigt! Så nu drar vi igång min lista..

5 TIPS: behåll träningsmotivationen

1. SLUTA FOKUSERA PÅ DIN VIKT

Varför fokuserar vi så mycket på siffrorna som visas på vågen? Kanske är det någonting vi lärde oss att göra sedan barnsben? Så var det i alla fall för min del.. Att väga så lite som möjligt var ett stort fokus för mig under min uppväxt, vilket är helt fel. Siffrorna har egentligen noll betydelse.

2. TRÄNA FÖR ATT DU SKA MÅ BÄTTRE

Börja aldrig träna för att någon i din omgivning “vikthetsar” eller liknande.. Tvingas du utstå ett sådant hemskt beteende så är det dags att ifrågasätta om personen i fråga ens ska få finnas kvar i ditt liv! Ingen har rätt att kränka din kropp, punkt.

3. MULTITASKA ALDRIG PÅ GYMMET

Mobilen följer faktiskt aldrig med mig in på gymmet numera, främst för att det känns som att jag gör ett sämre gympass om mina sociala medier distraherar i fickan.. Kanske låter löjligt? Men ni borde åtminstone testa att lämna mobilen i skåpet.

4. SKAFFA PEPPANDE TRÄNINGSKOMPISAR

Finns det någonting viktigare än positiva och peppande träningskompisar? Själv är jag lyckligt lottad som har min grymma pojkvän Kristofer att träna med. Han har en otroligt positiv påverkan på mig överlag, vilket är ett stort plus på gymmet.

5. PLANERA IN OLIKA TRÄNINGSPASS

Varje söndag har jag min så kallade “planeringsdag” som sätter tonen för kommande vecka.. Under denna dag skriver jag in eventuella blogginlägg som jag vill skriva, möten som jag ska gå på och vilka gympass jag ska köra. Oftast planerar jag in 3-4 olika pass med fokus på olika muskelgrupper. Exempelvis mage första passet, ben andra passet och armar sista passet.

5 TIPS: behåll träningsmotivationen

Fotograf: Mamma

4 kommentarer

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte.