WORKOUT

Trotsade min mensvärk..

Träningspass på gymmet

Hej på er!

Jag trotsade min mensvärk, la chokladkakan åt sidan och gick till gymmet.. Alla kroppar fungerar olika, men för min del hjälper det faktiskt att köra ett pass när mensvärken är som värst! Varför vet jag inte.. Kanske är det psykiskt? Att kroppen mår bra för att jag känner mig duktig? Ah, oavsett anledning så kändes det otroligt nyttigt att få köra ett träningspass igen. Har knappt hunnit gå till gymmet på hela veckan, vilket gjort mig ganska stressad..

Träningspass på gymmet

Efter 10 minuters crosstrainer, 3×30 benpress och 3×10 bencurl så var det dags att fokusera på höftmuskeln.. Min vanligaste övning går ut på att balansera med fötterna på en boll, kroppen måste vara rak och händerna får inte vara i golvet som stöd.. Och för att få ut maximal effekt av den här övningen så brukar jag placera vikter på magen för att musklerna ska kämpa mer.

Träningspass på gymmet

Ser nog otroligt enkelt ut i mångas ögon, men ni får ha i åtanke att jag fortfarande är riktigt svag efter operationen.. Att lyckas hålla balansen i en hel minut åt gången är en utmaning i sig för mig, samtidigt känner jag att min kropp blir starkare och starkare för varje dag som går.. Måste erkänna att det ger mig mer motivation till att vilja fortsätta utmana mig själv!

Träningspass på gymmet

2 kommentarer

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte.