LIVET

7 tips: Att stressa ner..

Har du sovit dåligt på nätterna under en längre period? Eller går du runt med stressmage efter semestern..? 😐 I så fall har jag några användbara tips som du borde ta åt dig av för att slippa utmattning eller i värsta fall utbrändhet! Om du till exempel har sömnproblem, svimningskänsla, trötthet, yrsel, orolig mage eller svaghet i musklerna kan det faktiskt bero på att du är stressad.. Dessa symtom är alltså kroppens sätt att säga ifrån.. Och det gäller verkligen att ta dessa varningar på allvar för att må bra i längden! Men det där vet ni säkert redan.. Så det är väl lika bra att jag sätter igång med mina 7 tips för att stressa ner!

1. Säg “tack, men nej tack” till saker om du känner att du verkligen inte hinner eller orkar

2. Tänk på dig själv och unna dig egentid.. En härlig spakväll eller springtur kanske piggar upp?

3. Obs.. Spring aldrig cirka 2-3 timmar innan du ska sova eftersom kroppen går upp i varv utav träning

4. Skippa mobilen / TV:n och varva ner cirka 1-2 timmar innan du ska sova för att motverka sömnsvårigheter

5. “Turbofarten” kan lätt kicka in i den stressiga vardagen – försök att sakta ner och göra saker i långsam takt

6. Efter en hektisk dag på jobbet eller i skolan är det otroligt viktigt med återhämtning för att stressa ner

7. Tänk aldrig tanken “jag som är så stresstålig kan nog klara lite mer” – ingen är immun mot stress

DSC_3584DSC_3587

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte.