DEAR DIARY

Vad som egentligen hände

Hej bloggen!

Jag känner att jag inte har berättat tillräckligt om resan..? Så jag tänkte köra en snabb resumé på vad som egentligen hände haha! 😉 Dramatiskt va?

När vi väl kom dit på torsdagsmorgonen var vi jättetrötta, men orkade ändå med att äta en god lunch! 🙂 Och jag tog såklart en ceasarsallad för att hålla mig i form inför modelljobbet dagen därpå.. Efter lunchen spenderade vi ett par timmar på spat och därefter checkade vi in på vårt rum! Och eftersom att vi var så trötta låg vi på varsin säng och pratade om allt och ingen.. Det var ganska skönt att bara få slappa ett par timmar, och jag tror att vi verkligen behövde det för att orka med modellandet.. Men anyhow, efter spat och incheckningen tog vi det som sagt lugnt på rummet tills det var dags att äta middag med dom andra modellerna.. Och då var det en middagsbuffé som stod framdukad i restaurangen! 😀 Det var sagolikt gott och vi hade det såklart jättetrevligt tillsammans!

På fredagsmorgonen gick vi upp klockan 05:00 för att en timme senare stå färdigsminkade i lobbyn.. Då fick vi en snabbdejt med stylisten på plats och sedan började genomgången av dagen! 🙂 Vi skulle fota i 10 timmar, vilket jag verkligen såg fram emot.. Så humöret var på topp! Oerhört många timmar senare, när klockan närmade sig 16:00 var vi klara.. Alla bilder hade fotats och nu väntade bara “afterbeach” och en rejäl utgång för att fira att dagen hade gått så bra! 😀 Det beställdes in många hinkar med vin, öl osv.. Och ett par timmar senare befann jag mig på bryggan med några modeller för att ta ett härligt kvälls-dopp i det varma havet.. Det var verkligen gooals! 😎 Dock förstördes såklart sminket, så efter doppet sprang vi upp till rummet för att sminka om oss innan det var dags att gå ut på krogen i Grebbestad! Jag har nog aldrig varit med om en liknande krogrunda tidigare.. Det var så speciellt och en kväll jag kommer minnas!

Att vakna på lördagen var lätt, men att ta sig iväg till frukosten kändes desto svårare haha! 😉 *blink* Vi hade varit ute ganska sent dagen innan, för att fira att modelljobbet gått så bra.. Och jag hade dessutom gjort illa foten samt fått en lakritsshot spilld över brösten av misstag.. Så jag startade dagen med att duscha och därefter fick jag nästan dra upp min trötta BFF ur sängen heh.. Vi var minst sagt trötta, men det kändes mycket bättre efter frukosten! 🙂 Därefter tog vi det lugn, åt lunch och gick sedan till spat för att vila upp oss ordentligt.. Vårat tåg gick ju inte fören vid 17-tiden, så vi behövde åtminstone inte sätta oss i taxin innan klockan 16:00.. Och hade därför många timmar att slappa på! Det är förresten underbart att checka in på spa när man mår halvdåligt efter för lite sömn, det måste jag göra oftare haha! 😆 Och ja, det här var en oerhört kort version av mina 3 dagar på TanumStrand! Jag kommer utan tvekan åka tillbaka dit snart..

tanumstrand grebbestadtanumstrand grebbestadtanumstrand grebbestadDSC_9274tanumstrand grebbestadtanumstrand grebbestadtanumstrand grebbestadtanumstrand grebbestadAlltså det här var utsikten från våran balkong.. 😎 Så himla fint och mysigt! tanumstrand grebbestadtanumstrand grebbestad